NORSOK Z015 er ikke definert som en kontrollkategori, men en standard. Inn under denne standarden finner vi mange ulike utstyr, som igjen tilhører en kontrollkategori. For eksempel;
5.3.1 Type U01: Diesel engines
5.3.1.1 General requirements for diesel engines
5.3.1.2 General stop and safety functions
5.3.1.3 Critical equipment and operations when using diesel engines
5.3.1.4 Ex-proof requirements for diesel engines
5.3.1.5 Alternative to gas detector in the combustion air inlet
5.3.2 Type U02: Air compressors
5.3.3 Type U03: Vessels/tanks
5.3.4 Type U04: High pressure cleaning equipment
5.3.5 Type U05: Boilers / Steam generator
5.3.6 Type U06: Mobile cranes
5.3.7 Type U07: Well service equipment
5.3.8 Type U08: Habitat for hot work Class A
5.3.9 Type U09: Equipment for waste handling
5.3.10 Type U10: Pneumatic/hydraulic pump equipment etc.
5.3.11 Type U98: Other non Ex-proof equipment in frame
5.3.12 Type U99: Other Ex-proof equipment in frame
Det jeg helder ser på som en måte å løse dette på, er å legge til z015 som en jobbintervall beskrivelse - Hva tenker du om det?
Ønsker at dere vurderer vårt behov for egen kontrollkategori for midlertidig utstyr.
Grunnen til vårt behov er at vi skal dele vår Onix med firma og da må vi velge kontrollkategori for hvilken kontrollkategori firmaet skal få tilgang til.
Vi ønsker en kontrollkategori som heter «Midlertidig utstyr»
Vi ser behovet deres for å kunne begrense tilgangen dere gir til andre firma i Onix. Vi vil diskutere ønsket internt og jeg vil gi deg oppdatering fortløpende.
Vi har bestemt oss for å utvide funksjonaliteten rundt feltet som heter nøkkelord, og ikke introdusere en ny kontrollkategori. Vi vil blant annet se på muligheten til å begrense tilgang til utstyr med et bestemt nøkkelord når du oppretter en firmatilkobling. For dere betyr dette at dere kan bruke de kontrollkategoriene som er ment for utstyret, samtidig som dere merker utstyret med Z015 i nøkkelord-feltet.
Dette er arbeid vi vil begynne på i høst-releasen.
Jeg setter derfor denne produkt-idéen til løst, men om du har tilbakemelding eller spørsmål er det bare å svare på denne tråden.