Bruk av Prosjektmodul-data i Dashboard og utstyrsvisning

Data fra Prosjektmodulen (planlagt sluttdato og prosjekt‑ID) er ikke tilgjengelig i Dashboard eller utstyrsvisning. I dag støttes kun “forventet returdato”, som primært brukes i sjekk inn/ut.

Dette gir manglende oversikt over:

• Hvilke prosjekter som nærmer seg planlagt sluttdato
  • Hvilket utstyr som ikke er returnert innen frist
  • Koblingen mellom utstyr og prosjekt

Dette medfører unødvendig manuelt arbeid ved at man må åpne hvert enkelt prosjekt for status.

Forslag:

• Gjør følgende felt fra Prosjektmodulen tilgjengelig i Dashboard, utstyrsvisning og filtrering:

• Planlagt sluttdato

• Prosjekt‑ID

• Legg til filter/visning som gjør det mulig å:

• Se prosjekter som nærmer seg sluttdato

• Identifisere prosjekter med forsinket retur

Hei Øyvind,

Takk for produktideen!

I prosjektmodulen har du i dag mulighet til å lage egne visninger som kan brukes i Dashboard-modulen for å opprette widgets. Dersom du ønsker en oversikt over prosjekter hvor alt utstyr ikke er returnert, kan du for eksempel lage en visning med aktiv status = «Aktiv». Denne kan deretter kobles til en dashboard-widget hvor du grupperer på sluttdato.

Da vil du få en widget som viser alle aktive prosjekter sammen med tilhørende sluttdatoer.

Når det gjelder prosjektspesifikk informasjon direkte på utstyret, er dette ikke noe vi støtter i dag. Det er imidlertid noe vi kan vurdere å legge til i kommende releaser. Jeg ser absolutt verdien i en slik funksjonalitet, slik at man enklere kan få oversikt over hvilket utstyr som er brukt i prosjektsammenheng og som fortsatt ikke er returnert.

Hei

Takk for tilbakemeldingen, jeg var ikke klar over disse mulighetene i Dashboard-modulen.
Det som har vært ønskelig, er å kunne gruppere på Prosjekt-ID og Transaksjonsårsak, Transaksjonsårsak benytter vi for å kunne skille mellom Egenregi prosjekter og Havari prosjekter.
Spesielt Havari prosjekter har høyt fokus, så det har vært ønskelig med en Dashboard visning som kunne skille de ulike transaksjonsårsakene

“This email with attachments is solely for the use of the individual or entity to which it is addressed. It may contain confidential or privileged information. If you are not the addressee, please notify the sender and delete this message and all attachments from your files.”

Hei Øyvind,

Jeg noterer meg det, så hører du i fra meg :slight_smile: