Enklere kontrollering av utstyr

Hei.
Er det mulig å kunne låne ut forskjellig utstyr på meg selv (som kontrollør) gjennom toolstore for så å hente frem dette utstyret i inspect for å kontrollere det i app eller på nettsiden?
Jeg er ingen proff-bruker, det er kanskje en måte å gjøre dette på også…men for min kunnskap i dette programmet - hadde det vært mye enklere for meg hvis jeg kunne ha scannet utstyret og hentet det frem på pc/iphone/ipad før og/eller etter jeg har kontrollert dette.
Så forslag - hvis det ikke finnes: Gjør det mulig å hente ut utlånt utstyr (fra toolstore) på meg selv slik at jeg kan få kontrollert (i inspect) og fjernet dette utstyret etterpå.

Hei @Fredrik_M_Olsen

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod spørsmålet ditt riktig.

Når du sjekker ut utstyr i Toolstore i dag, blir det automatisk lagt til som favorittutstyr i Worker-appen. Der har du mulighet til å utføre preventive kontroller og operatørjobber – men ikke pliktige kontroller.

Dersom du ønsker å utføre en pliktig kontroll i Inspect-appen, kan du fortsatt sjekke ut utstyret i Toolstore. Husk at Inspect er en offline-applikasjon, så du må laste ned dataene til utstyreier før du kan skanne og kontrollere utstyret.

Fikk du svar på det du lurte på? Hvis ikke, kan du gjerne forklare litt nærmere hva du ønsker å få til, så hjelper jeg deg videre!

Hei,

Jeg håper og ønsker at det er en måte å kunne utføre pliktig årskontroll med utstyr som jeg skanner inn med rfid/qr - dette for å gjøre riktig årskontroll på riktig utstyr på f.eks. PC.

Si jeg har 14 rundsling i alle regnbuens farger, 8 sjakkel, 4 superclamp og 10 rud øyebolt/mutter.
Jeg skanner alt inn med rfid/qr, låner dette ut på meg selv og finner frem utlånslisten inne på nettsiden.
Fra denne nettsiden med oversikten skulle det vært mulig og huket av alle fiberstropper og tatt pliktig årskontroll før jeg gikk videre til f.eks. sjakkel. Når dette er ferdig, overfører jeg utstyret tilbake til lokasjon ved å merke alt utstyret og «returnere/levere inn»…

Jeg finner jo listen på alt utstyret som jeg låner ut til meg selv, men for å unngå å kopiere og lime inn eller å taste inn ID nr på hver enkelt, skulle det vært mulig å kunne tatt årskontroll direkte på det utstyret som jeg har fremfor meg der og da.

Best regards,

Fredrik M. Olsen

Cert Ops Logistics

Johan Sverdrup Field
CCO MPL LOG1
Equinor ASA

Mob. +47 96234146
fredo@equinor.com

Visitor address: Forusbeen 50, Forus, Norway

equinor.com

What if Onix Inspect offers you a faster way to narrow down the list of equipment, and a better way to edit multiple equipment at once after you’ve finished the inspection?

Would the Onix Tool Store be useful in that case?

From your description, I suppose the best use of Onix Tool Store is to change the equipment’s “Check in/out” status during its inspection time. But probably we can consider having an alternative to do this entirely in 1 app (Onix Inspect)?